reklama

Milovaný pluralizmus alebo Keby som sa narodila o 15 rokov skôr....

Kedysi, keď som ešte som ešte nebola na svete, bolo samozrejmosťou ísť s davom, ísť proti nemu sa totiž rovnalo sociálnej samovražde. Všetci robili to isté, všetky deti nosili rovnaké sandálky, jedli rovnaké keksy, všetci cvičili na spartakiáde a spievali internacionálu, všetci chodili do práce a boli členmi ROH a všetkým to vyhovovalo. Alebo sa tak aspoň tvárili.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (47)

Dnes je tonaopak. Kto ide s davom je „out“. Byť jedným z mnohých nieje ničvýnimočné. Výnimočné je ísť proti. Najlepšie proti všetkým a všetkému. Veď topočujeme zo všadiaľ, všade chcú aby sa prejavila naša individualita, aby smebol iní. A tak si ľudia zvykli, že môžu slobodne povedať svoj názor beztoho, aby ohrozovali svoju budúcnosť a budúcnosť svojich detí. Noa od vtedy sa nehanbíme za to, že sme každý iný, práve naopak, sme hrdý,že sme iní, výnimoční.

A tak siteraz ležím na posteli a rozmýšľam, aké by to bolo narodiť sa o 15 rokovskôr. Išla by som s davom s červenou šatkou okolo krku alebo by sombojkotovala všetky tie „mainstreamove“ akcie ako spartakiáda či 1. máj?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ja som sanarodila v 88 a ten klasický socializmus ma už nezasiahol. Nikdy somnečítala v novinách o tom ako ekonomika ZSSR prekvitá, nikdy somnevidela žiadneho súdruha na čierno-bielej obrazovke, nebola som obeťoupropagandy a iných psychologických manipulácií.

Asi som malašťastie, že som sa narodila až v osemdesiatom-ôsmom, bohvie čo by zo mňainak bolo. Nahováram si, že by som určite nebola vzornou iskričkou, žeby som savzoprela systému. Na druhej strane ale pochybujem, žeby som si chcela zbytočnevyrábať problémy, a nie len sebe ale celej rodine. A tak dochádzamk záveru, že by som splynula s davom. Bola by som len jedna z mnohých, ktorí by boli natoľko zbabelí, že by zapreli samého seba prepohodlný život.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zhrniem toteda takto. Som rada, že som sa narodila do demokratickej spoločnosti, pretožeako som už naznačila, som taký malý pokrytec, ale takých bolo, je a budeveľa. Bohužiaľ, my ľudia sme raz taký, kvôli vlastnému komfortu sme schopnírôznych vecí aj keď sú v rozpore s naším vnútorným presvedčením.Stačí totiž len prikyvovať a hneď sa má človek o čosi lepšie. To jemožno jeden z dôvodov, prečo sa nám ten socializmus tak zapáčil, aleboešte stále páči?

Tatiana Bujnovská

Tatiana Bujnovská

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  Môj (ne)zaujímavý životSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu